Як замовити у виробника дорожні знаки
Спроби привести дорожні знаки в різних країнах до єдиного стандарту робилися чи не з появи дорожніх знаків як таких. Зрештою, на початку минулого століття, в 1908 році подібна система все-таки була прийнята в рамках проведення першого міжнародного дорожнього конгресу. Саме тоді дорожні знаки набули того вигляду, який добре нам знайомий.
Проте деякі відмінності для різних країн залишилися, а в технічному плані дорожні знаки продовжили еволюціонувати. Якщо згадати динаміку останніх кількох десятків років, можна помітити, що дорожні знаки дещо змінилися. В основному це стосується суттєвого підвищення їхньої «видимості» у нічний час.
Для цього застосовуються різні технології — від світлоповертального покриття/плівки до світлодіодного підсвічування. В Україні форма, характер зображення та інші характеристики дорожніх знаків регулюються державним стандартом ДСТУ 4100 – 2014.
І все наше виробництво суворо дотримується вимог та умов цього стандарту. У межах стандарту є кілька підходів до класифікації дорожніх знаків. Вони відрізняються типорозміром — I-II-III-IV, різною формою (квадратні, круглі, трикутні) та різним інформаційним наповненням:
Компанія ОДР налагодила виробництво знаків усіх типорозмірів та форм, які допускає існуючий стандарт. Також наші виробничі лінії дають змогу виготовляти нестандартні варіанти знаків, що передбачають розробку в індивідуальному порядку.
Розмітка на дорозі повинна наноситися з урахуванням відповідних технічних правил та стандартів, у яких зазначені всі вимоги. Врахувати всі ці аспекти при виконанні робіт зможуть лише професіонали, які враховують норми, застосовують спеціалізоване обладнання та матеріали.
Вимоги до дорожньої розмітки:
Компанія ОДР — виробник широкого спектру продукції, яка спрямована на безпеку дорожнього руху. Що стосується виробництва дорожніх знаків, тут наші фахівці виробили та випробували відразу кілька варіантів реалізації запитів потенційних клієнтів. Одна з найпоширеніших і найпопулярніших технологій базується на використанні металевої основи із застосуванням подвійного згину. Ми використовуємо оцинкований метал завтовшки 0.8-1.25 мм. Зображення лицьової частини може бути сформоване різними способами.
Це може бути інженерна плівка зі світлоповертаючими елементами, або, як альтернатива, ми можемо запропонувати варіант латексного друку. Тильна сторона знака дорожнього руху або іншого додатково захищається спеціальним полімерним складом або порошковою фарбою. У поєднанні з цинковим покриттям це дає гарантію довговічності знака без ознак корозії навіть у найсуворіших погодних умовах.
Самий виробничий процес значною мірою автоматизований та комп'ютеризований за рахунок використання спеціалізованого програмного забезпечення, цифрової друкарської техніки та верстатів з числовим програмним керуванням. Усі шаблони знаків, які регулюються державним стандартом, зберігаються у спеціальному програмному комплексі. Там же розробляється нестандартні шаблони в рамках індивідуальних проектів.
Візуальна частина аплікації знака передається у вигляді машинного коду на роботизований плотер, який вирізує символіку з плівки, що самоклеїться, і робить вирізку меж знака. Робочі цехи вручну видаляють обрізки, після чого виробляють ретельну візуальну перевірку трафаретів на наявність дефектів та відповідність цифровому шаблону. Якщо передбачається шовкотрафаретна технологія зображення, частіше використовують не шовк, а поліестер. Він нічим не гірший за якістю, але значно дешевшим, що дозволяє знизити собівартість та забезпечити нашим клієнтам комфортну вартість партії. Виготовлення полімерних заготовок аплікацій та підготовка металевих пластин йде паралельно у різних цехах.
Працюють одночасно кілька бригад фахівців, що дозволяє досягти рекордних термінів виробництва навіть великих партій дорожніх знаків. При термінових замовленнях ми використовуємо відразу кілька промислових гільйотин для різання заготовок та кілька верстатів для утворення згинів по периметру. Там же роблять отвори для кріпильних елементів. Перед нанесенням зображення металеві заготовки покривають спеціальним захисним складом, що дає додаткову стійкість до температурних перепадів. Безпосередньо перед нанесенням зображення металеві заготовки проходять ретельне очищення від дрібних залишків бруду, мастил та інших сторонніх частинок. Це важливо не тільки для того, щоб полімерне покриття лягло максимально рівно. Бездоганна чистота важлива ще й тому, що наявність сторонніх частинок створює потенційні точки утворення усіляких дефектів, які зрештою призводять до розтріскування та лущення покриття.
Світловідбивні властивості знака або окремих його ділянок теж можуть бути утворені різними способами. Це може бути вже готова світлоповертальна плівка, і ми цю методику часто використовуємо. В основному застосовуємо плівки найвищої якості від найвідоміших виробників — Nikkalite або M3 у різних модифікаціях (діамантова, призматична тощо). Але варіанти реалізації цим не обмежуються, і в індивідуальному порядку наші фахівці можуть запропонувати вам альтернативні матеріали інших виробників або з іншими властивостями. Справа в тому, що світлоповертальні плівки мають власну класифікацію на кшталт оптичних елементів, а також можуть значно відрізнятися в плані інтенсивності світлоповертання.
Для стандартних дорожніх знаків ми діємо в рамках існуючого ДСТУ, але у будь-якому випадку погоджуємо ці моменти із замовником. Дещо інша методика застосовується для виробництва дорожніх знаків багатобарвного типу. Загалом це теж трафаретний друк, але зображення наноситься у кілька етапів. Кожен колірний шар наноситься окремо після повного висихання попереднього, щоб кольори гарантовано не змішувалися.
Що важливо - нанесення шарів проводиться вже після того, як нанесений шар зі світловідбиваючими властивостями. При цьому світлоповертаючі властивості можуть мати не лише умовні літери або окремі ділянки, а й вся поверхня знака. Це можливо завдяки застосуванню фарб спеціальних складів, досить прозорих. Для деяких категорій дорожніх знаків це особливо важливо для їх максимальної видимості у світлі фар у будь-який час доби та за будь-яких погодних умов.
Виробництво дорожніх знаків у нашій компанії побудовано на засадах максимальної якості та довговічності навіть із запобіганням вимогам державних стандартів. Так, застосовувані технології припускають те, що продукція не буде схильною до видозмін під впливом зовнішнього середовища (екстремальні температури, ультрафіолет, вологість та інше). На дорогах нерідко можна бачити знаки з характерними дефектами - корозія, втрата насиченості відтінків (вицвітання), лущення, утворення кракелюр (тріщин барвистого шару).
Наші фахівці добре обізнані в причинах таких явищ і успішно використовують власні методики для запобігання утворенню характерних дефектів навіть у найдовшій перспективі. Окрема увага приділяється елементам кріплення, які теж не повинні бути схильні до температурних деформацій та інших зовнішніх впливів. Наші виробничі лінії укомплектовані на 100% усім обладнанням, необхідним для повного циклу виготовлення дорожніх знаків.
Ми не потребуємо послуг субпідрядників, і таким чином успішно утримуємо собівартість виробництва на рівні, що забезпечує привабливі ціни. Ключовими складовими нашого технічного парку є сольвентний плоттер, принтер латексного друку, ламінатор, згинальний верстат.
Перші два - схожі за функціоналом типи обладнання. Це широкоформатні принтери, які роблять роздруківку зображень на плівці, що самоклеїться, яка надалі використовується для виробництва знаків найпоширенішим способом — методом аплікації.
Ламінатор використовується для фіксації прозорої полімерної плівки поверх принта, і це теж важлива складова забезпечення високої якості продукції, її стійкості та довговічності.
Типова технологія виробництва знаків передбачає застосування згину по периметру металевої основи. Для цього ми використовуємо спеціальні згинальні верстати
. Додатковий захист тильного боку знака забезпечується в більшості випадків методом фарбування спеціальним полімерним складом. І для цього є також спеціальне обладнання — камера порошкового фарбування. Так одержують однотонне забарвлення як самі заготівлі, так і опори.
Технології, які освоїла та успішно поставила на потік компанія ОДР припускають також альтернативні способи виготовлення знаків з інших матеріалів — пластику та композитних складів. Нерідко у нас замовляють пластикові стенд-макети без нанесеного зображення. За допомогою спеціальної гільйотини ми можемо в мінімальний термін виготовити необхідну партію таких заготовок будь-якого розміру.